Co znamená pojem „3D gaming“?
Velice jednoduše, hraní počítačových či konzolových her ve 3D (stereoskopickém režimu).
Jak na to?
Pro hraní her ve 3D je nutné zařízení, které umí zobrazovat 3D.
Co budeme tedy potřebovat:
Je nutné podotknout, že výkonný PC je na místě, jelikož při 3D projekci je potřeba opravdu kvalitní obraz (vyhlazování, grafické detaily apod).
Rozdíly
Rozdíly jsou zde zcela zásadní
Je velký rozdíl mezi 3D vision, 3DTVplay či Tridef od AMD.
3Dvision na PC monitoru:
Technologie pracující s externím emiterem (od 3Dvision) a 3D vision brýlemi, jen s pomocí 120Hz zobrazení.
Výhody:
– rychlost odezvy
– možnost hrát ve fullHD 60Hz (nutný duallink DVI a podporovaný monitor)
Nevýhody:
– podpora jen velmi omezeného počtu monitorů – jen ty co jsou označeny nvidia 3Dvision / amd DDD ready.
– monitory jsou LCD technologie a mají problémy s ghostingem u 3D
3DTV play / AMD tridef:
Technologie pracující s 3D zobrazením pomocí HDMI.
Výhody:
– podpora v podstatě všech 3D zařízení (TV, projektor) které mají HDMI 3D
– možnost hrát ve 3D i na DLP projektorech, kde se jedná opravdu o jiný level
– možnost použít i jiné 3D brýle, než Nvidia 3Dvision
Nevýhody:
– problém s input lagem při 3D 1080p24Hz – jediný formát pro fullHD 3D způsobený HDMI normou (tento režim je primárně určený pro Bluray 3D)
– složitější implementace. Ne všechny hry jsou plně podporovány v režimu 1080p24Hz
– ne všechny hry jsou 3D kompatibilní
3D hry na 3DTV versus 3D hry na 3D projektoru
Obojí je super, ale pokud chce člověk opravdu něco extra zkuste 3D projektor.
Jako hlavní faktor hovoří, stejně jako u filmů, právě FOV (field of view). Ten úhel viditelného obrazu, důležitý pro vtáhnutí do děje. A v případě počítačových her, kdy jste aktérem ve 3D světě, se obraz stává opravdu skutečností.
Multiscreen 2D/3D gaming
Prozatím nejvyšší grafický level hraní počítačových her. Jedná se o kombinaci více zobrazovacích zařízení. Levnější variantou je více monitorů či TV. Dražší variantou pak více projektorů.
Nevýhodou TV a monitorů jsou rámečky kolem obrazu, které při spojení více obrazů v jeden hrají rušivou roli. V případě projektorů jsou možnosti jiné. Je možné složit obraz v jeden bez rušivých rámečků a použít k dokonalosti zakřivené plátno. Pak se FOV zvětšuje až za hranice pozorovatelné lidským okem, kde se stává hráč doslova součástí herní scény.
Je nutné podotknou, že k takovému hraní je zapotřebí opravdu extrémně výkonný herní počítač s více grafickými kartami (Nvidia SLI či quad nebo Ati crossfire).